Externe verslaggeving
De invloed van IFRS op analisten
Kamp, Dr. B.
Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie, 2006 - 80e jaargang editie 11
Na het verschijnen van de eerste cijfers en jaarrekening volgens IFRS is het opvallend stil gebleven in de vakliteratuur en financiële pers met betrekking tot de gevolgen van IFRS op de beleggingsanalyse. De grote lijn lijkt te zijn dat de invoering van IFRS weinig invloed heeft gehad op de oordeelsvorming van analisten. Sommige ratio’s komen mogelijk structureel op een ander niveau te liggen. Dat kan gevolgen hebben voor de benchmarks die gebruikt worden en voor kredietscoremodellen zoals banken die hanteren. Opvallend is dat de nadruk meer en meer op kasstromen komt te liggen in plaats van op winstcijfers. Grote veranderingen in gepresenteerde winstcijfers, bijvoorbeeld door het niet meer afschrijven op goodwill, lijken daarom nauwelijks invloed te hebben op de beleggingsanalyse.
Deze auteur publiceerde ook
Kamp, Dr. B. | 2008
Downloads: 2.125
Externe verslaggeving
Kamp, Dr. B. | 2001
Downloads: 920
Externe verslaggeving
Kamp, Dr. B. | 2002
Downloads: 1.444
Externe verslaggeving
Braam, Dr. G.J.M. | Kamp, Dr. B. | 2001
Downloads: 895
Externe verslaggeving
Kamp, Dr. B. | 2005
Downloads: 3.569
Externe verslaggeving
Kamp, Dr. B. | 2011
Downloads: 890
Externe verslaggeving
Hout-Hooi, Shari van den | Kamp, Dr. B. | Roorda, Gerard | 2002
Downloads: 1.277
Overige vakgebieden
Anderen downloaden ook deze publicaties
Buuren, Joost van | 2015
Downloads: 12.391
Accountantscontrole
Hurks, Paul | Langendijk, Henk | Nandram, Kavita | 2015
Downloads: 2.026
Externe verslaggeving
Moen, Eric | Riedijk, Femke | Tillema, Mevr. Dr. S. | 2002
Downloads: 2.413
Management Accounting
Conijn, Fred | Rouwelaar, Hans ten | 2012
Downloads: 4.975
Management Accounting
Dorsman, André | Westerman, Wim | 2016
Downloads: 1.360
Financiering
Horn, Henri van | 2014
Downloads: 1.286
Management Accounting
Klous, Sander | Wielaard, Nart | 2015
Downloads: 2.336
Bestuurlijke informatieve...
Roest, Henk | Savelkoul, Léon | 2014
Downloads: 1.063
Marketing